Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Γκορμπυ: "Φιλοδοξία μου ήταν να καταστρέψω τον κομμουνισμό"


Φιλοδοξία μου ήταν να διαλυσω τον κομμουνισμό, τη δικτατορία πάνω σε όλους τους ανθρώπους. Στήριξη και εμψυχωτής μου  σε αυτή την αποστολή ήταν η γυναίκα μου, που ήταν της γνώμης αυτής πολύ πριν απο εμένα. Ήξερα ότι θα μπορούσα να επιτύχω κάτι τέτοιο αν ήμουν ηγετικό στέλεχος. Και εκεί, η γυναίκα μου με προέτρεψε να αναρριχηθω στο κορυφαίο πόστο. Ενώ στην πραγματικότητα εξοικιώθηκα με τη Δύση, είχα πάρει την απόφαση μου. Αποφάσισα ότι πρέπει να καταστρέψω όλο το εποικοδόμημα του ΚΚΣΕ και της ΕΣΣΔ. Επίσης, έπρεπε να κάνω το ίδιο και σε όλες τις άλλες σοσιαλιστικές χώρες. Ιδανικό μου είναι ο δρόμος της σοσιαλδημοκρατίας. Μόνο αυτό το σύστημα θα ωφελήσει όλον το λαό. Αυτή τη αποστολή που αποφάσισα έπρεπε να την πραγματοποιήσω.


Βρήκα φίλους που κάναν τις ίδιες σκέψεις όπως την Yakovlev και τον Shevernadze, όλοι τους αξίζουν τα συγχαρητήρια μας για τη διάλυση της ΕΣΣΔ και την ήττα του κομμουνισμού.

Ο κόσμος χωρίς τον κομμουνισμό θα είναι πολύ καλύτερα. Μετά το 2000 ο κόσμος θα είναι πολύ καλύτερα, γιατί θα υπάρξει αναπτυξη και ευημερία. Αλλά υπάρχουν και χώρες οι οποίες προσπαθούν και αγωνίζονται ενάντια σε αυτό.Η Κίνα είναι μία. Ήμουν στο Πεκίνο κατά τη διάρκεια των διαμαρτυριών στην πλατεία Τιένανμέν, όπου πραγματικά νόμισα οτι ο κομμουνισμός στην Κίνα θα συντριβεί. Εξέφρασα αυστηρά την απαίτηση μου στην κινεζική ηγεσία  να μιλήσω με τους διαδηλωτές, αλλά δεν μου επέτρεψαν να το πράξω. Αν ο κομμουνισμός έπεφτε στην Κίνα, όλος ο κόσμος θα ήταν καλύτερος, και στο δρόμο για  την ειρήνη.

Ήθελα να σώσω την ΕΣΣΔ, αλλά μόνο στο πλαίσιο της σοσιαλδημοκρατίας. Αυτό δεν θα μπορούσα να το πετύχω.Ο Γέλτσιν ήθελε εξουσία, δεν ήξερε τίποτα για τη δημοκρατία ή αυτά που σκόπευα να κάνω. Εμείς θέλαμε μια δημοκρατική  ΕΣΣΔ με δικαιώματα και ελευθερία.

Στη συνέχεια, ο Γιέλτσιν διέλυσε τη Σοβιετική Ένωση και εκείνη τη στιγμή δεν ήμουν στο Κρεμλίνο, όλοι οι δημοσιογράφοι των εφημερίδων με ρώτησαν αν θα κλάψω. Δεν έκλαψα, γιατί πραγματικά είχα καταφέρει να καταστρέψω τον κομμουνισμό στην ΕΣΣΔ, αλλά και σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές σοσιαλιστικές χώρες. Δεν έκλαψα, επειδή ήξερα ότι είχα πετύχει τον κύριο στόχο μου, την ήττα του κομμουνισμού στην Ευρώπη. Αλλά πρέπει επίσης να γνωρίζουν, ότι ο κομμουνισμός πρέπει να ηττηθεί και στην Ασία, επίσης, ώστε η μετάβαση προς τη δημοκρατία και την ελευθερία σε ολόκληρο τον κόσμο να γίνει πιο γρήγορα.

Η δίαλυση της ΕΣΣΔ δεν είναι επωφελής για τις ΗΠΑ, δεδομένου ότι δεν έχουν πλέον την ισχυρή δημοκρατική χώρα (πρώην ΕΣΣΔ), την οποίο ήθελα να ονομάσω Ένωση Ανεξάρτητων Κυρίαρχων Δημοκρατιών. Δεν   μπορούσα να τα πετύχω όλα αυτά. Όλες οι μικρές χώρες ευχαριστούν τώρα τις ΗΠΑ για τη βοήθεια τους. Ήθελα τις  ΗΠΑ και την πρώην Σοβιετική Ένωση να είναι εταίροι που χωρίς τη μάστιγα του κομμουνισμού, θα μπορούσαν να είναι οι κυρίαρχες χώρες όλου κόσμου. Ο δρόμος προς τη δημοκρατία θα είναι μακρύς, αλλά έρχεται πολύ γρήγορα. Όλος ο κόσμος πρέπει να νικήσει σήμερα τα τελευταία υπολείμματα του κομμουνισμού!

Μιχαήλ Γκορμπατσόφ
 



Από μια συνέντευξη του Γκορμπατσόφ σε εφημερίδες, στην Άγκυρα της Τουρκίας, όπου ήταν φιλοξενούμενος σε σεμινάριο στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο. Δημοσιεύτηκε στο «Dialog», εφημερίδα στην Τσεχική Δημοκρατία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: